top of page

Ύστατη παρέμβαση του Πακιστάν για να σωθεί η εκεχειρία!

  • sergioschrys
  • 20 Απρ
  • διαβάστηκε 10 λεπτά

Το Ιράν επιβάλλει όρους για συνομιλίες ενώ ο Tράμπ δηλώνει: Ή Deal ή ισοπέδωση!

Να γίνουν σεβαστές οι κόκκινες γραμμές μας, αν οι συνομιλίες αποφέρουν αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τα επιτεύγματα στο πεδίο της μάχης, τότε και η διαπραγματευτική αρένα μπορεί να αποτελεί ευκαιρία για εμάς, υποστηρίζει το Ιράν.


 Ένα ακόμα θρίλερ είναι σε εξέλιξη στη Μέση Ανατολή, καθώς οι προγραμματισμένες διαπραγματεύσεις ΗΠΑ και Ιράν είναι στον αέρα ύστερα από την κατάληψη του ιρανικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Τούσκα από τις αμερικανικές ναυτικές δυνάμεις στη Θάλασσα του Ομάν…


Το Ιράν υποστηρίζει ότι οι Αμερικανοί παραβίασαν την εκεχειρία, ο ιρανικός στρατός απειλεί με σοβαρά αντίποινα ενώ η Τεχεράνη δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν προτίθεται να στείλει αντιπροσωπεία στις προγραμματισμένες για αργότερα σήμερα 20/4 συνομιλίες στο Ισλαμαμπάντ του Πακιστάν… όπου όμως λαμβάνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας για τις συνομιλίες...


Από την πλευρά του ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε ότι η αμερικανική αντιπροσωπεία – στην οποία δεν θα συμμετάσχει τελικά ο αντιπρόεδρος Τζ. Ντ. Βανς – θα βρίσκεται σήμερα το βράδυ στο Πακιστάν


Και ενώ απομένουν λίγες ώρες για την εκπνοή της εκεχειρίας των δύο εβδομάδων (λήγει αύριο Τρίτη 21/4), παραμένει το ερώτημα εάν θα έχουμε έναν δεύτερο γύρο πολέμου, με ολοένα και περισσότερους αναλυτές να εκτιμούν πως η στρατιωτική σύγκρουση, εφόσον συμβεί, θα είναι κατά πολύ σφοδρότερη από όσα είδαμε τις πρώτες 40 ημέρες.


Άλλωστε ο Τραμπ απείλησε και πάλι… να ισοπεδώσει το Ιράν, καταστρέφοντας γέφυρες και εργοστάσια ηλεκτρικής ενέργειας, τη στιγμή που το Ιράν έπληττε με drones αμερικανικό πλοίο και έκλεινε εκ νέου το Στενό του Ορμούζ


Παρέμβαση Μουνίρ (Πακιστάν) σε Τραμπ: Εμπόδιο για συνομιλίες ο αποκλεισμός των ιρανικών λιμανιών


Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μην καταρρεύσει η εκεχειρία και οι ειρηνευτικές συνομιλίες, ο αρχηγός του πακιστανικού στρατού Ασίμ Μουνίρ είχε συνομιλία με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με πακιστανική πηγή ασφαλείας.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, ο Μουνίρ είπε στον Τραμπ ότι ο αμερικανικός αποκλεισμός των ιρανικών λιμανιών αποτελεί εμπόδιο για την επανέναρξη των ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, ανέφερε η πηγή.


Ο Τραμπ είπε στον Μουνίρ ότι θα εξετάσει τη συμβουλή του, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Η πηγή ανέφερε επίσης ότι ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Σαχμπάζ Σαρίφ επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Ιράν Μασούντ Πεζεσκιάν ζητώντας του να στείλει αντιπροσωπεία σε συνομιλίες στο Πακιστάν, όμως ο Πεζεσκιάν απάντησε ότι το Ιράν δεν θα το πράξει έως ότου αρθεί ο αποκλεισμός.


Μπαγκαΐ (εκπρόσωπος ΥΠΕΞ Ιράν): Δεν υπάρχει σχέδιο για β' γύρο συνομιλιών με ΗΠΑ


Δεν υπάρχει προς το παρόν σχέδιο για τη διεξαγωγή δεύτερου γύρου διαπραγματεύσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Εσμαΐλ Μπαγκαΐ.


«Δεν υπάρχει πρόγραμμα για τη διεξαγωγή επόμενου γύρου συνομιλιών», δήλωσε ο Μπαγκαΐ, σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim.


Πρόσθεσε επίσης ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση σχετικά με νέες διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ.


Όπως είπε, η Τεχεράνη θεωρεί την κατάληψη του ιρανικού φορτηγού πλοίου Τούσκα από τις αμερικανικές δυνάμεις, επίθεση και παραβίαση του καθεστώτος εκεχειρίας.

«Αντιμετωπίζουμε αυτό που αποκαλούν ναυτικό αποκλεισμό στα Στενά του Ορμούζ. Λίγες ώρες νωρίτερα υπήρξε επίθεση κατά ιρανικού εμπορικού πλοίου. Όλα αυτά η Τεχεράνη τα θεωρεί παραβίαση της εκεχειρίας», δήλωσε ο Μπαγκαΐ.


Επιπλέον, ανέφερε ότι οι ΗΠΑ αλλάζουν συνεχώς θέση στις διαπραγματεύσεις και εμποδίζουν τον διάλογο με ηχηρές δηλώσεις στα ΜΜΕ.


Ο Μπαγκαΐ επισήμανε επίσης ότι το Ιράν δεν σχεδιάζει να μεταφέρει εμπλουτισμένο ουράνιο ούτε στις ΗΠΑ ούτε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.


«Σε κανένα στάδιο των τρεχουσών ή προηγούμενων διαπραγματεύσεων δεν τέθηκε ζήτημα παράδοσης ιρανικού εμπλουτισμένου ουρανίου στις ΗΠΑ ή σε άλλη χώρα. Συνολικά, αυτή η επιλογή δεν αποτελεί μέρος της ατζέντας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν», δήλωσε ο Μπαγκαΐ τονίζοντας ότι το Ιράν σκοπεύει να διατηρήσει τα επιτεύγματά του στον πυρηνικό τομέα εντός του Ιράν.


Ο Μπαγκαΐ είπε ότι το Ιράν δεν μπορεί να ξεχάσει — όπως ανέφερε — ότι οι ΗΠΑ «πρόδωσαν δύο φορές τη διπλωματία» και επιτέθηκαν κατά της χώρας.

Τόνισε ότι η Τεχεράνη αντιμετωπίζει κάθε διπλωματική διαδικασία με μεγάλη επιφυλακτικότητα και ότι «η δυσπιστία απέναντι στον εχθρό είναι μορφή ορθολογισμού».


Ιράν: Περιμένουμε θετικό σήμα από ΗΠΑ – Να γίνουν σεβαστές οι κόκκινες γραμμές μας


Το Ιράν θα στείλει διαπραγματευτική ομάδα στο Ισλαμαμπάντ για νέο γύρο συνομιλιών πριν από τη λήξη της εκεχειρίας με τις ΗΠΑ, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει θετικό σήμα από την αμερικανική πλευρά, δήλωσε στο Al Jazeera ο επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου Εμπραχίμ Αζίζι.

«Δεν φοβηθήκαμε ποτέ την ίδια την αρχή των διαπραγματεύσεων. Ίσως σήμερα ή αύριο, μετά από περαιτέρω αξιολόγηση, να το θεωρήσουμε πιθανό, υπό τον όρο ότι η αμερικανική διαπραγματευτική ομάδα και τα μηνύματα που έλαβε από το Ιράν θα δώσουν θετικό σήμα», δήλωσε ο Αζίζι.


Όπως είπε ο Αζίζι, το Ιράν δεν πρόκειται να αποδεχθεί οποιαδήποτε προσέγγιση των ΗΠΑ στις διαπραγματεύσεις και δεν ενδιαφέρεται για συμφωνία με οποιοδήποτε τίμημα.

«Η συνέχιση των διαπραγματεύσεων δεν σημαίνει επίτευξη συμφωνίας με οποιοδήποτε τίμημα ούτε αποδοχή οποιασδήποτε προσέγγισης της άλλης πλευράς», δήλωσε ο Αζίζι, ο οποίος υποστήριξε ότι η ιρανική πλευρά αντιμετωπίζει τις τρέχουσες συνομιλίες ως συνέχεια της στρατιωτικής αντιπαράθεσης.


«Αν οι συνομιλίες αποφέρουν αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τα επιτεύγματα στο πεδίο της μάχης, τότε και η διαπραγματευτική αρένα μπορεί να αποτελεί ευκαιρία για εμάς. Όχι όμως αν οι Αμερικανοί σκοπεύουν να τη μετατρέψουν σε πρόσχημα για υπερβολικές απαιτήσεις, βασισμένες στην επιθετική τους προσέγγιση», πρόσθεσε. Τόνισε επίσης ότι το Ιράν έχει θέσει «κόκκινες γραμμές», οι οποίες – όπως είπε – πρέπει να γίνουν σεβαστές.


IRNA: Δεν πάνε οι Ιρανοί


Ωστόσο, το ιρανικό πρακτορείο IRNA είχε μεταδώσει νωρίτερα ότι το Ιράν αρνήθηκε να συμμετάσχει στον δεύτερο γύρο διαπραγματεύσεων, γεγονός που ανέδειξε τις αντιφάσεις και την αβεβαιότητα γύρω από την επανεκκίνηση των συνομιλιών.


Ο δημοσιογράφος Μπαράκ Ράβιντ από το πρακτορείο Axios, επικαλούμενος Ιρανούς αξιωματούχους, έγραψε ότι η Τεχεράνη φοβάται νέα αμερικανικά πλήγματα με πρόσχημα την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων.


Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ιρανική πλευρά έχει μειώσει τις προσδοκίες της από τη διπλωματία και αντιμετωπίζει με καχυποψία τις δηλώσεις του Λευκού Οίκου περί συνέχισης των συνομιλιών, θεωρώντας ότι ενδέχεται να αποτελούν κάλυψη για αιφνιδιαστικό χτύπημα.


Φοβούνται… παγίδα


Αρκετοί Ιρανοί αξιωματούχοι άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο οι πραγματικές προθέσεις των ΗΠΑ να είναι η επανέναρξη του πολέμου.


Ιρανικά κρατικά μέσα μετέδωσαν ότι η Τεχεράνη απέρριψε νέες ειρηνευτικές συνομιλίες, επικαλούμενη τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό, την απειλητική ρητορική, τις μεταβαλλόμενες θέσεις της Ουάσιγκτον και τις «υπερβολικές απαιτήσεις» των ΗΠΑ.

«Δεν μπορεί κανείς να περιορίζει τις εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν και ταυτόχρονα να αναμένει ελεύθερη ασφάλεια για τους άλλους», έγραψε στα social media ο πρώτος αντιπρόεδρος του Ιράν Μοχαμάντρεζα Αρέφ. «Η επιλογή είναι ξεκάθαρη: είτε ελεύθερη αγορά πετρελαίου για όλους, είτε ο κίνδυνος σημαντικού κόστους για όλους», πρόσθεσε.


Μήνυμα Πεζεσκιάν (πρόεδρος Ιράν): Να αξιοποιηθεί κάθε λογική και διπλωματική οδός για τη μείωση της έντασης με τις ΗΠΑ


Ο πρόεδρος του Ιράν Μασούντ Πεζεσκιάν δήλωσε σε σημερινές του δηλώσεις ότι πρέπει να αξιοποιηθεί κάθε λογική και διπλωματική οδός για τη μείωση της έντασης με τις Ηνωμένες Πολιτείες.


Τόνισε, ωστόσο, ότι η επαγρύπνηση και η δυσπιστία στις επαφές με την Ουάσιγκτον αποτελούν «αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα», σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο IRNA.

Σύμφωνα με ιρανικά ΜΜΕ, ο Πεζεσκιάν συνέδεσε επίσης τον αμερικανικό αποκλεισμό με «επανάληψη προηγούμενων μοτίβων και προδοσία της διπλωματίας».


Τι λένε οι ΗΠΑ, τι θα γίνει με τον Τζ. Ντ. Βανς


Από την πλευρά του ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε χθες Κυριακή 19/4 ότι οι απεσταλμένοι του κατευθύνονται στο Ισλαμαμπάντ για συνομιλίες για το Ιράν.

Ο Τραμπ, μιλώντας σε δημοσιογράφο, δήλωσε ότι «αισθάνεται βέβαιος» για τις διαπραγματεύσεις και εκτιμά ότι η συμφωνία βρίσκεται κοντά.


«Η βασική αρχιτεκτονική της συμφωνίας είναι ήδη έτοιμη. Νομίζω ότι έχουμε πολύ καλές πιθανότητες να την ολοκληρώσουμε», δήλωσε ο Τραμπ.


Ωστόσο, σύγχυση επικρατεί και για την ίδια την αμερικανική αντιπροσωπεία. Αν και αρχικά αξιωματούχοι ανέφεραν ότι θα συμμετάσχει ο αντιπρόεδρος Τζ. Ντ. Βανς, στη συνέχεια ο Τραμπ είπε ότι τελικά δεν θα παραστεί με τον Λευκό Οίκο ωστόσο να αναφέρει στο CNN ότι ο Βανς θα είναι παρών στις συνομιλίες στο Πακιστάν.


Ο μόνιμος αντιπρόσωπος των ΗΠΑ στον ΟΗΕ Μάικ Βαλτζ υποστήριξε ότι οι συνομιλίες ΗΠΑ-Ιράν θα επαναληφθούν εντός των επόμενων 24 ωρών.


Απειλές Τραμπ για ισοπέδωση


Πάντως ο Ντόναλντ Τραμπ προειδοποίησε νωρίτερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα καταστρέψουν κάθε γέφυρα και κάθε ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό στο Ιράν αν η Τεχεράνη απορρίψει τους όρους του.


Το Ιράν έχει δηλώσει ότι αν οι ΗΠΑ πλήξουν πολιτικές υποδομές του, θα απαντήσει χτυπώντας σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και μονάδες αφαλάτωσης σε αραβικά κράτη του Κόλπου.


Η προειδοποίηση αυτή εντείνει περαιτέρω την ανησυχία για επέκταση της κρίσης πέρα από το Ιράν και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με πιθανές συνέπειες για κρίσιμες ενεργειακές και υδάτινες υποδομές σε ολόκληρη την περιοχή.


Πότε λήγει η εκεχειρία…


Παραμένει ασαφές πότε ακριβώς λήγει η εκεχειρία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.


Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την εκεχειρία δύο εβδομάδων στις 7 Απριλίου, στις 6:32 μ.μ. ώρα Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ (22:32 μ.μ. GMT, δηλαδή στις 01:32 της 8ης Απριλίου ώρα Ελλάδας).


Αν και δεν έχει διευκρινίσει την ακριβή ώρα λήξης της, η 21η Απριλίου σηματοδοτεί τη συμπλήρωση δύο εβδομάδων από την ανακοίνωση.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει το βράδυ της Τρίτης στις Ηνωμένες Πολιτείες — ή το πρωί της Τετάρτης στο Ιράν.


Το Σαββατοκύριακο, όταν δημοσιογράφος ρώτησε τον Τραμπ αν θα παρατείνει την εκεχειρία εάν δεν υπάρξει συμφωνία έως την Τετάρτη, εκείνος απάντησε: «Δεν ξέρω. Ίσως όχι. Ίσως να μην την παρατείνω. Αλλά ο αποκλεισμός θα παραμείνει. Και ίσως να μην την παρατείνω. Οπότε υπάρχει αποκλεισμός και δυστυχώς θα πρέπει να αρχίσουμε ξανά να ρίχνουμε βόμβες».


Η δήλωση ενίσχυσε την αβεβαιότητα για το αν η εκεχειρία θα συνεχιστεί ή αν υπάρχει κίνδυνος επανέναρξης στρατιωτικών επιχειρήσεων.


Το Ιράν χτύπησε αμερικανικά πολεμικά πλοία με drones


Οι Ιρανικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι εξαπέλυσαν επιθέσεις με drones εναντίον αμερικανικών πολεμικών πλοίων σε απάντηση στην κατάσχεση του πλοίου Τούσκα που ανήκει στην Ισλαμική Δημοκρατία.


Εκπρόσωπος του Κεντρικού Αρχηγείου Χατάμ αλ-Ανμπίγια των Ιρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, τόνισε ότι το ιρανικό πλοίο που κατασχέθηκε από τον αμερικανικό στρατό βρισκόταν καθ’ οδόν από την Κίνα προς τον Κόλπο του Ομάν.


Όπως έγινε γνωστό, το φορτηγό πλοίο Τούσκα υπό ιρανική σημαία επιχείρησε να διασπάσει τον ναυτικό αποκλεισμό που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ.


Το αμερικανικό αντιτορπιλικό USS Spruance αναχαίτισε το πλοίο, που κατευθυνόταν προς το λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς, ενώ πεζοναύτες από το αποβατικό USS Tripoli το κατέλαβαν.

Σύμφωνα με την εκδοχή των αμερικανικών αρχών, το πλοίο Τούσκα «δεν συμμορφώθηκε με επανειλημμένες προειδοποιήσεις των αμερικανικών δυνάμεων επί έξι ώρες».

Κατόπιν, το πυροβόλησαν, παραβιάζοντας την εκεχειρία, και απενεργοποίησαν το σύστημα πλοήγησής του.


Σε απάντηση, το Ιράν επιτέθηκε στα αμερικανικά πλοία χρησιμοποιώντας μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Εκπρόσωπος του κεντρικού αρχηγείου τόνισε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της Δημοκρατίας σκοπεύουν να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στην «πειρατεία» και τις επιθέσεις από τις ΗΠΑ.


Ο εκπρόσωπος του ιρανικού στρατού δήλωσε ότι «οι επιθετικές Ηνωμένες Πολιτείες, παραβιάζοντας την εκεχειρία και προβαίνοντας σε θαλάσσια ληστεία, άνοιξαν πυρ εναντίον ενός ιρανικού εμπορικού πλοίου στα ύδατα της Θάλασσας του Ομάν, έθεσαν εκτός λειτουργίας το σύστημα πλοήγησής του και, αποβιβάζοντας αριθμό τρομοκρατών πεζοναυτών στο κατάστρωμα του συγκεκριμένου σκάφους, διέπραξαν πράξη επίθεσης εναντίον του».


«Προειδοποιούμε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν θα απαντήσουν σύντομα σε αυτή την πειρατική και ένοπλη ενέργεια του αμερικανικού στρατού και θα προβούν σε αντίποινα» επισήμανε ο Ιρανός αξιωματούχος.


Τι θα γίνει με το ιρανικό πλοίο Τούσκα


Ο αμερικανικός στρατός πυροβόλησε και κατέλαβε την Κυριακή το φορτηγό πλοίο με ιρανική σημαία M/V Τούσκα, το οποίο — σύμφωνα με την (CENTCOM) — επιχείρησε να σπάσει τον αμερικανικό αποκλεισμό ιρανικών λιμανιών.

Σύμφωνα με ναυτικούς αναλυτές, το Τούσκα πιθανότατα θα οδηγηθεί σε αγκυροβόλιο ή λιμάνι για επιθεώρηση.


Αφού ελεγχθεί και προσδιοριστεί το φορτίο του, υπάρχει πιθανότητα να περιέλθει ακόμη και στην κυριότητα της αμερικανικής κυβέρνησης ως «λάφυρο πολέμου» (prize).


Μήνυμα από ιρανικό στρατό: Πότε θα χτυπήσουμε τους Αμερικάνους…


Το Ιράν θα λάβει μέτρα κατά των αμερικανικών δυνάμεων μόλις διασφαλιστεί η ασφάλεια του πληρώματος του καταληφθέντος πλοίου, δήλωσε ο εκπρόσωπος του κεντρικού στρατηγείου Χατάμ αλ-Ανμπίγια, Εμπραχίμ Ζολφακάρι.


«Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες, μόλις βεβαιωθούμε για την ασφάλεια των οικογενειών και του πληρώματος του πλοίου που δέχθηκε αμερικανική επίθεση, οι ένοπλες δυνάμεις του Ιράν θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα κατά του αμερικανικού στρατού», δήλωσε ο Ζολφακάρι, σύμφωνα με την ιρανική κρατική ραδιοτηλεόραση.


Όπως είπε, οι ιρανικές δυνάμεις ήταν «έτοιμες να απαντήσουν αποφασιστικά στις αμερικανικές δυνάμεις εισβολής» μετά από αυτό που χαρακτήρισαν «κατάφωρη επιθετική ενέργεια».

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, οι ιρανικές δυνάμεις αντιμετώπισαν «συγκεκριμένους περιορισμούς» λόγω της παρουσίας μελών οικογενειών του πληρώματος επί του πλοίου.


«Με βάση τις παρούσες συνθήκες, μόλις διασφαλιστεί η ασφάλεια των οικογενειών και του πληρώματος του πλοίου που αποτέλεσε στόχο των Ηνωμένων Πολιτειών, οι ισχυρές ένοπλες δυνάμεις της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα κατά του τρομοκρατικού αμερικανικού στρατού» μεταδίδει το Tasnim.


Μήνυμα από Κίνα: Ανησυχία για τη βίαιη αναχαίτιση του πλοίου Τούσκα από τους Αμερικάνους


Ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Γκουο Τζιακούν δήλωσε ότι το Πεκίνο ανησυχεί για την «βίαιη αναχαίτιση» του πλοίου Τούσκα υπό ιρανική σημαία από αμερικανικές δυνάμεις, η οποία σημειώθηκε την Κυριακή 19/4.


«Εκφράζουμε ανησυχία για τη βίαιη αναχαίτιση του σχετικού πλοίου από την αμερικανική πλευρά», δήλωσε ο Τζιακούν σε δημοσιογράφους όταν ρωτήθηκε για την κατάληψη.

Ρωσία: Ελπίζουμε οι διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν να συνεχιστούν…

Η Ρωσία εξέφρασε την ελπίδα πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν θα συνεχιστούν προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για την περιοχή και την παγκόσμια οικονομία.


«Βλέπουμε ότι η κατάσταση στον Κόλπο παραμένει εύθραυστη και απρόβλεπτη. Ελπίζουμε ότι η διαπραγματευτική διαδικασία θα συνεχιστεί και ότι θα μπορέσουμε να αποφύγουμε περαιτέρω κλιμάκωση προς ένα στρατιωτικό σενάριο» υποστήριξε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ.


Ο Πεσκόφ δήλωσε ότι η Ρωσία δεν ενεργεί ως διαμεσολαβητής στις συνομιλίες για το Ιράν, αλλά είναι έτοιμη να βοηθήσει εάν της ζητηθεί.


Από μια κλωστή…


Η εκεχειρία στο Ιράν και οι ειρηνευτικές συνομιλίες αυτής της εβδομάδας κρέμονται από μια κλωστή, καθώς οι εντάσεις κλιμακώνονται και η σύγκρουση δείχνει, όπως προειδοποιούν επικριτές, να έχει ξεφύγει από τον έλεγχο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.


Χάος και απουσία σχεδίου


Σύμφωνα με το CNN, η αμοιβαία έλλειψη εμπιστοσύνης και οι φόβοι πλήρους επιστροφής στον πόλεμο έγιναν εμφανείς μετά την ενέργεια του αμερικανικού ναυτικού να ανοίξει πυρ και να καταλάβει ιρανικό φορτηγό πλοίο που επιχείρησε να σπάσει τον αποκλεισμό.


Ομίχλη πολέμου


Όμως η «ομίχλη πολέμου» του Τραμπ δοκιμάζεται ξανά, καθώς αναμένεται δεύτερος γύρος συνομιλιών ΗΠΑ-Ιράν στο Πακιστάν πριν τη λήξη της εκεχειρίας.


Ένα από τα πιο συγκεχυμένα χαρακτηριστικά αυτού του πολέμου είναι ότι είναι σχεδόν αδύνατο να αξιολογηθεί η ειλικρίνεια ή η ακρίβεια των δηλώσεων είτε των ΗΠΑ είτε του Ιράν.


Λόγοι αποφυγής νέας σύγκρουσης


Παρά τη ρητορική και την επιθετικότητα, υπάρχουν σοβαροί λόγοι και για τις δύο πλευρές να αποφύγουν νέα πολεμική ανάφλεξη.


Η κυβέρνηση πιστεύει πως μπορεί να κάμψει την αντίσταση της Τεχεράνης αυξάνοντας την πίεση.

Ο υπουργός Ενέργειας Κρις Ράιτ, μιλώντας στο CNN, εξήγησε την ανάρτηση του Τραμπ περί «No More Mr Nice Guy», όπου απειλούσε να βομβαρδίσει κάθε γέφυρα και εργοστάσιο ενέργειας του Ιράν.

«Ο πρόεδρος επιδιώκει μέγιστη πίεση», είπε.


Η Τεχεράνη διαφωνεί


Το Ιράν, από την πλευρά του, απορρίπτει τους αμερικανικούς ισχυρισμούς ότι είναι έτοιμο να υποχωρήσει.

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ δήλωσε ότι έχει υπάρξει πρόοδος, αλλά παραμένουν σημαντικά χάσματα για το Στενό του Ορμούζ και τα πυρηνικά.

Τόνισε ότι το Ιράν δεν θα παραδώσει το εμπλουτισμένο ουράνιο.


Η εικόνα ίσως δεν είναι τόσο ευνοϊκή για τις ΗΠΑ


Παρότι τα αμερικανικά και ισραηλινά πλήγματα προκάλεσαν σημαντικές ζημιές, το ιρανικό καθεστώς επιβιώνει.


Ο πόλεμος έχει πλέον ξεπεράσει κατά περισσότερο από μία εβδομάδα το αρχικό εξάμηνο όριο που θεωρούνταν η μέγιστη διάρκειά του.


Ο Τραμπ δεν έχει βρεθεί ποτέ υπό μεγαλύτερη πίεση να τον τερματίσει — και να αποδείξει ότι θα αποδυναμώσει το Ιράν, αντί να ενισχύσει έναν δηλωμένο εχθρό των ΗΠΑ.


Σχόλια


ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ και ΜΕΙΝΕΤΕ...ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ

Thanks for submitting!

  • Grey Twitter Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Grey Facebook Icon

© 2024 by Pirinos Logios. Powered and secured by Wix

bottom of page